تاثیر بازی های رایانه ای بر روی یادگیری و پیشرفت دانش لغوی زبان آموزان سطح متوسط در ایران
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه سمنان - دانشکده ادبیات و علوم انسانی
- نویسنده محسن حقیقت پسند
- استاد راهنما عباس مرادان آرام رضا صادقی
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1391
چکیده
مطابق با چیزی که سایر محققین یافته اند و برای ترکیب بشتر بازی های رایانه ای در برنامه آموزشی یادگیری زبان، این تحقیق سعی در طراحی و آزمایش یک استراتژی مبتنی بر بازی است که بتواند هم به دانش آموزان و هم به معلمان کمک کند تا از از زمانی که دانش آموزان در مقابل رایانه به سر می برند بهتر سود ببرند.از آنجایی که فرایند یادگیری زبان بسیار وسیع و پیچیده است، این تحقیق تصمیم به محدود کردن آن به پیشرفت دانش لغوی گرفت.30 دانش آموز هم سطح متوسط به صورت تصادفی در دو گروه 15 نفره قرار داده شدند. یکی از گروه ها گروه آزمایش و گروه دیگر گروه بدون آزمایش. به گروه آزمایش یک بازی رایانه ای به نام " راز سرزمین میمون ها – ویرایش دوم" که یک بازی ماجراجویی است داده شد. به هر دو گروه یک جزوه شامل 35 لغت با معنی و مثال داده شد. گروه آزمایش می بایست 50% بازی را بعد از خواندن لغات انجام دهد و برای امتحان آماده شود. گروه کنترل فقط جزوه را برای آماده شدن برای امتحان داشتند. امتحان اول دانش دریافتی لغات شرکت کننده ها را مورد آزمایش قرار داد و امتحان دوم دانش تولیدی لغات شرکت کننده ها را آزمایش کرد. یک پرسشنامه بین شرکت کننده های گروه آزمایش توزیع شد تا نظر شرکت کننده های گروه آزمایش را نسبت به بازی بسنجد. نتایج نشان داد که تفاوت معنا داری بین نتایج گروه آزمایش و گروه بدون آزمایش در هردو امتحان وجود دارد. پرسشنامه تایید کرد که دانش آموزان گروه کنترل نظر مثبتی نسبت به بازی داشتند و علاقه داشتند که این شیوه در جلسات بعدی ترم هم روی آنها پیاده شود.
منابع مشابه
بازی های رایانه ای و نقش آن در آموزش و یادگیری دانش آموزان کم توان ذهنی
Mental retardation is a term used for those students who have fundamental limitations in the social and communicational skills and mental operation. These limitations result in the mentally retarded students to learn educational materials late. Therefore, these student’s schools face problems such as learning difficulties. Also, these students are, usually, known as having the lack of enough mo...
متن کاملتاثیر بازی های رایانه ای بر میزان خلاقیت و فراشناخت دانش آموزان پسر شهر اهواز
هدف پژوهش حاضر بررسی اثر بازی های رایانه ای بر میزان فراشناخت و خلاقیت دانش آموزان17-14ساله شهرستان اهواز بود روش این پژوهش از نوع شبه تجربی و طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل و آزمایش است. جامعه مورد مطالعه این پژوهش را دانش آموزان پسر دبیرستانی شهر اهواز تشکیل می داد که در سال تحصیلی 91-90 مشغول به تحصیل بوده اند و از بازی های رایا نه ای استفاده نمی کردند. حجم نمونه در این پژوهش 40 نفر ...
متن کاملتاثیر بازی های رایانه ای بر هوش هیجانی دانش آموزان دوره اول متوسطه
هدف پژوهش حاضر تأثیر بازی های رایانه ای بر هوش هیجانی دانشآموزان دختر دوره اول متوسطه است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی از نوع زمینهیابی است. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه ناحیه یک شهرستان ساری به تعداد 5030 نفر که بر اساس جدول کرجسی و مورگان تعداد 357 نفر به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای بر اساس پایه های تحصیلی به عنوان نمونه انتخاب شدند.جمعآوری ...
متن کاملتاثیر بازی های رایانه ای آموزشی بر یادگیری مفاهیم ریاضی دانش آموزان دارای اختلالات طیف اوتیسم
مقدمه: با وجود توانمندی ها و قابلیت های فن آوری و اثرات مثبت آن در کمیت و کیفیت یاددهی و یادگیری، متاسفانه حوزه ی آموزش دانش آموزان با نیازهای آموزشی ویژه، به دور از تحولات رخ داده قرار گرفته است و نیازمند توجه جدی در این زمینه می باشد. هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر بازی های رایانه ای آموزشی بر یادگیری مفاهیم ریاضی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی دارای اختلال طیف اوتیسم در درس ریاضی بود.روش کار: در ا...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه سمنان - دانشکده ادبیات و علوم انسانی
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023